Jak se cítit lépe, když je den na nic
Fotografie od Christian Erfurt z Unsplash

Jak se cítit lépe, když je den na nic

Rady a tipy

Máte špatný den a nevíte co s tím? Nebaví vás pomalu ani vstát z postele, protože máte pocit, že dnešek nebude ten pravý pro vás? Znám to taky. Všichni píšou nebo říkají, že je to o nastavení v hlavě, což je častokrát hlavní zádrhel k lepšímu pocitu, ale někdy to zkrátka takhle nejde. Občas máme právo na to být smutní, bez nálady a nemluvit, být jen sám se sebou, nic neřešit a vstřebat si to, co potřebujeme.

Mnohokrát se s těmito stavy setkáváme, když nám někdo ublíží, něco se nám nepovede, jsme ve stresu a neustálém zápřahu. Stačí, aby nám někdo řekl něco ošklivého a naše dny jsou šedivé a mrzuté, protože i uvnitř se tak cítíme. Jednoduše se toho někdy zbavit nejde, proto jsem vám sepsala pár tipů, jak si zlepšit den a cítit se tak mnohem lépe, než kdybyste jen seděli a užírali se špatnou náladou.


BĚŽTE VEN
Procházky a celkově sport je část života, kterou do toho svého potřebujeme. Zvlášť v těchto dnech, kdy nemáte náladu, není snad lepší řešení než se jít projít, proběhnout, zajet na brusle nebo kolo. Vyčistíte si a vypnete hlavu, nabijete se energií, navíc uděláte něco pro své tělo. Čerstvý vzduch vám pomůže k lepší náladě. Sama jsem zjistila, že jakmile je mi zvláštně, jdu se projít nebo projet na kole a tím své starosti alespoň na chvíli zahodím za hlavu. Pomáhá to nejen mě, ale může to pomoci i Tobě!

DEJTE SI DEN VOLNA
Pracovní nonstop kolo je doslova roj pro problémy a starosti. Vždycky starosti byly, jsou a budou, ale není špatné si jednou za čas vzít den či dva volno a odpoutat se od všeho, v čem jste denně několik hodin. Nemusíte se cítit špatně, práce vám nikam neuteče, a naopak se vám třeba po těchto dnech bude dělat mnohem lépe. Vyzkoušejte to. Nejen tělo, ale i duše potřebuje odpočívat.

KUPTE SI NĚCO PRO RADOST
Sice vám možná bude trošku plakat peněženka, ale jestliže si jednou za čas tuto aktivitu uděláte, nemáte se z čeho nervovat. Neříkám, že jít nakupovat v každou chvíli, kdy je vám na nic, je dobrý nápad, ale prokládat to s ostatními aktivitami, které tu vidíte, není jistě k zahození. Na chvíli se přesměrujete jinam a je občas fajn si udělat radost maličkostmi.

RELAXACE V PODOBĚ VANY
Jestli máte možnost se jít ponořit do vany, udělejte to. Kupte si relaxační sůl, svíčky, zavřete se do koupelny a zkrátka vypněte. Užívejte si každou chvíli, kdy můžete být sami a odpočinout si. Je potřeba pečovat o zdraví, tudíž dobrá a dlouhá vana je někdy přesně to, co potřebujete.

HUDBA JE LÉK
Hudbou oslavujeme, smutníme, tancujeme, zkrátka nás provází v našem životě denně. Poslouchání hudby je lékem k vypnutí vaší hlavy. Nepodceňujte hudbu, je mocnější, než si myslíte a ten, kdo ji potřebuje k radosti, ten v ní najde rytmus. Kdo ji vyhledá ve chvíli, kdy je smutný, najde v ní slova a častokrát je i to, co potřebujeme.

KNÍŽKA NEBO FILM
Knížkou nebo filmem nikdy nešlápnete vedle. Máte oblíbený film? Pusťte si ho a najdete v něm něco, co jste naposledy třeba neviděli nebo si nevšimli. Je potřeba si odpočinout i tímto stylem. Vypustíte pár věcí a uvolní se vám místo na dobrý čaj, něco dobrého k jídlu, a hlavně vy relaxujete.

VYSPĚTE SE
I když si myslíte, že neusnete kvůli tomu, co všechno se vám honí v hlavě, přizpůsobte si pokoj ke spánku. Vyvětrejte si klidně půl hodiny předem, řádně zatáhněte rolety či žaluzie a odeberte všechnu elektroniku. Neustálé prohrabování se v sociálních sítí vám častokrát víc ublíží, než pomůže. Dejte si poctivou hodinu či dvě před spaním v klidu a jakmile na vás půjde spaní, spěte. Častokrát je ráno moudřejší večera, a to je někdy potřeba.

VYPIŠTE SE
Je jasné, že ode mě to zrovna sedí, ale je pravdou, že kdykoliv mě něco trápí, píšu. Pomáhá mi to si utřídit myšlenky a názor na danou věc, která mě trápí. Když se vypíšete, ulevíte alespoň z části své hlavě a máte pocit, jako kdybyste to někomu řekli. Spadne z vás kus trápení, a i to se počítá. Někdy nemáme potřebu se o všem s někým bavit. Stačí se vypsat nebo vypovídat bez toho, aniž by nás někdo vyslechl a začal ihned mluvit. Není to vždy prioritou. Někdy stačí být sám se sebou, a i to pomůže.

 

Dbejte na to, abyste měli dny, kdy jste nabití energií a dobrou náladou, ale vůbec se nestyďte za to, že máte i smutné dny, které jsou potřeba. Udělejte vše tak, jak cítíte, že je správné. Jakmile budete dělat vše s mírou a dle vlastní intuice, naučíte se pracovat a propojovat vaše tělo ze všech směrů. Odpočívejte, kdy potřebujete a nikdy z toho nemějte špatný pocit.


Mějte se krásně.


Vaše B.

Foto Barbora Benešová
Barbora Benešová
Jsem holka, co razí pravidlo „s úsměvem jde všechno lépe“, tudíž se vždycky snažím najít řešení v každé situaci. Ráda pomůžu, a pomocí psaní doufám, rozkouzlit úsměv na tváři i vám!